نقد فصل ششم سریال Game of Thrones: بازگشت بنجن استارک، توضیح

0
603
فصل ششم سریال Game of Thrones
فصل ششم سریال Game of Thrones

پس از اتفاقات فاجعه بار و دلهره آور اپیزود هفته قبل (قسمت پنجم فصل ششم سریال Game of Thrones) ، و مرگ تراژیک هودور و تعدادی از یاران برن استارک به دست وایت واکرها، دوشنبه این هفته بالاخره شاهد خبر های خوبی برای برن بیچاره بودیم… یا بهتر بگم خبرهای خیلی خوب.

در ادامه با نوبیس در نقد فصل ششم سریال Game of Thrones: بازگشت بنجن استارک همراه باشید.

برن و میرا رید که به نظر از دست رفته می رسیدند به طور درامی توسط شخص مرموزی از دست وایت ها نجات یافتند، و این شخص مرموز کسی نبود جز عموی برن یعنی بنجن استارک، که برای مدت زمان زیادی گم شده بود.
خوب حتما این سوال برایتان پیش آمده که او دیگر کیست؟ ما از قسمت سوم فصل اول سریال زمانی که او به شمال دیوار رفت و ناپدید شد ( و یا برای کسانی که کتاب را دنبال می کنند، از اواسط اولین کتاب جورج آر.آر مارتین) دیگر بنجن را ندیدیم. و این مسئله همیشه برای طرفداران مطرح بود که او کجا رفته و چه زمانی دوباره می توانند او را ببینند.
البته قابل ذکر است که در دنیای بازی تاج و تخت صراحتا نمی شود هیچ خبری را به صورت خبر خوب مطلق به حساب آورد، ما اعلام می کنیم که بنجن… خوب است اما زنده نیست.
بنجن استارک برادر کوچکتر ند استارک و تنها بازمانده از نسل قبل خاندان استارک است. (ما یک نسخه خیلی جوان تر از بنجن را در رویا های برن در وینترفل در فصل ۶ مشاهده کردیم.)
در کتاب آمده که پسر جوانتر یک خانواده نجیب ( که قلعه خانوادگی را به ارث نخواهد برد) از آنها جدا شده و به نگهبانان شب پیوست. و پس از اینکه ند وینترفل را به ارث برد بنجن نیز در نگهبانان شب به سرعت پیشرفت کرد و به اولین رنجر تبدیل شد.

بنجن استارک و جان اسنو
بنجن استارک و جان اسنو

بنجن در قسمت اول سریال Game of Thrones زمانی که خانواده استارک در تدارک جشن خوشامدگویی به شاه رابرت برای ورود به وینترفل بود به ما معرفی شد. به نظر می رسید مهمترین دلیلی که جان اسنو خانواده را ترک کرد و به نگهبانان شب پیوست او بود. ولی خیلی سریع پس از اینکه این دو به قلعه سیاه رفتند و جان تمرینات خود را آغاز کرد بنجن بابت گزارشاتی که از فعالیت وحشی ها و وایت واکر ها رسیده بود به شمال دیوار رفت.
بنجن هیچوقت بر نگشت. البته در قسمت های آخر فصل اول سریال اسب او بدون سوار به قلعه سیاه بازگشت. در پایان فصل اول فرمانده مورمونت همراه با جان و تعداد زیادی از مردان نگهبان شب برای بررسی و یافتن بنجن به شمال دیوار رفتند. اما بنجن همچنان گمشده مانده بود.
ماهیت ناگهانی ظاهر شدن بنجن دارای سابقه است، صحنه درامی که دنبال کنندگان کتاب حتما آن را به خاطر دارند. در کتاب سوم مارتین یعنی یورش شمشیرها، زمانی که سم و گیلی از وایت واکرها فرار می کردند در آخرین دقیقه یکی از نیروهای کلاغ سه چشم آنها را نجات داد. این شخص شنل نگهبانان شب را پوشیده بود اما اسم خود را نگفت، و به خاطر اینکه دستان او مانند یخ سرد بود اسم کولد هندز را بر روی او گذاشتند. خیلی زود برن، میرا، جوجن و هودور توسط کولد هندز برای ملاقات با کلاغ سه چشم همراهی و راهنمایی شدند. در راه برن متوجه شد که کولد هندز صورتش را نشان نمی دهد، هرگز چیزی نمی خورد، و به نظر نمی رسد که نفس بکشد. خوب با توجه به این موارد، او مرده است. با تمام این ها کولد هندز موفق می شود برن را به غار برساند.

بنجن استارک

در اپیزود ۶ فصل ۶ شما از زبان خود بنجن می شنوید که او توسط وایت واکر ها کشته شده و توسط بچه های جنگل بوسیله جادوی شیشه اژدها یا همان دراگون گلس از دنیای مردگان بازگردانده شده اما نه چشمان او آبیست نه وایت واکر است اما چیزی که کاملا مشخص است او دیگر زنده نیست.
اکنون در اپیزود ۶ فصل ششم سریال Game of Thrones مسائل زیادی برایمان روشن نشد، اما تعدادی از طرفداران حدس و گمان هایی زدند مبنی بر اینکه در غیبت طولانی مدت بنجن، او حسابی مشغول بوده است. به فصل دوم سریال باز می گردیم، سمول تارلی و دوستانش در شمال دیوار موفق به یافتن تعدادی چاقوی ساخته شده با شیشه اژدها و شیپور مرموزی که در یک شنل مربوط به نگهبانان شب پیچیده بود شدند. این خوش شانسی بزرگی برای سم بود به خاطر اینکه او بعدا دریافت، شیشه اژدها یکی از معدود چیز هایی است که می تواند وایت واکر ها را بکشد. و به خاطر آن شنل نگهبانان شب، طرفداران تئوری رها کردن اینها توسط بنجن برای کمک به برادران نگهبان شبش را دادند.
در واقع ظهور ناگهانی بنجن برای کمک به برن نشان دهنده وجود راز های بزرگ و فعالیت های ضد وایت واکری او و کلاغ سه چشم مرحوم می باشد.

Screen Shot 2016-05-29 at 3.35.20 PM
و اما در مورد شیپوری که همراه با خنجر های شیشه اژدها پیدا شد، خوب، در کتاب ها شیپور همچنان در اختیار سم بوده هرچند که دوباره نمایش داده نشده است، البته تئوری های زیادی مبنی بر اهمیت زیاد آن از طرف طرفداران داده شده اما به نظر می رسد عدم نمایش دوباره آن سعی در بی اهمیت جلوه دادن این شیپور جادویی از طرف مارتین می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید