نوکیا ۶ (۲۰۱۸) و نوکیا ۷ اندروید ۸ اوریو را دریافت کردند؛ نوکیا ۶ در نوبت بعدی قرار دارد

0
560

حدود دو ماه قبل بود که اچ‌ام‌دی گلوبال اندروید ۸ اوریو را برای پرچمدار فعلی خود یعنی نوکیا ۸ منتشر کرد. ماه گذشته نیز نسخه بتا اندروید اوریو برای گوشی‌های نوکیا ۵ و نوکیا ۶ عرضه شد اما امروز در شبکه اجتماعی چینی Weibo، این کمپانی فنلاندی تایید کرد که اندروید اوریو را برای نوکیا ۷ و نوکیا ۶ (۲۰۱۸) منتشر کرده است.

نوکیا ۷

با این که قبل از انتشار نسخه پایدار و نهایی اندروید اوریو برای نوکیا ۸ ابتدا نسخه بتای آن در اختیار کاربران این دیوایس قرار گرفت اما به نظر می‌رسد که کمپانی فنلاندی از فرایند انتشار نسخه بتا برای نوکیا ۶ (۲۰۱۸) و نوکیا ۷ چشم‌پوشی کرده و مستقیما نسخه پایدار را برای این دو عرضه کرده است. به علاوه، در این پست اشاره شده که نسخه اورجینال نوکیا ۶ نیز در آینده‌ای نزدیک این به‌روزرسانی را دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر نوکیا ۷ و نوکیا ۶ (۲۰۱۸) تنها در کشور چین موجود بوده اما احتمالا اچ‌ام‌دی گلوبال برنامه‌هایی برای عرضه این دو در دیگر مناطق نیز خواهد داشت. نوکیا ۷ اولین گوشی این کمپانی است که از شاسی شیشه‌ای و تراشه اسنپدراگون ۶۳۰ بهره می‌برد. این اسمارت‌فون به یک نمایشگر ۵.۲ اینچی فول اچ‌دی به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴/۶ گیگابایت رم مجهز شده است. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت را نیز به این مشخصات اضافه کنید.

نوکیا ۷

نوکیا ۶ (۲۰۱۸) نیز پس از نوکیا ۷ به تراشه اسنپدراگون ۶۳۰ مجهز شده و ویژگی‌هایی مانند فناوری OZO در صدا و حالت ضبط تصویر هم‌زمان توسط دو دوربین را نیز از همین برادر خود امانت گرفته است. این هندست به یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی مزین شده و با داشتن ۴ گیگابایت رم در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود. دوربین اصلی و سلفی نوکیا ۶ جدید به ترتیب ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی بوده و یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید